Posilovna nebo raději cvičení doma?

Je to už dlouho, co jsem zde na stránkách publikoval svůj poslední článek. Přesto se vás snažím zásobovat čerstvými informacemi skrze stránky www.trener-online.cz. Nicméně by bylo škoda nechat tento web ladem, když se těší takové přízni.

Proto jsem začal spolupracovat s kolegou v branži, osobním trenérem a absolventem UK FTVS Ondřejem Divišem, který se zabývá cvičením doma a bude se vám snažit předat část ze svých zkušeností.

Tímto článkem bych vám Ondru představil trochu blíž.

TJ: Každého cesta do oblasti fitness je něčím specifická a jedinečná? Jak ses tedy dostal k trénování lidí?

Již na střední škole jsem začal navštěvovat fitness v prostorách školy a po určitém čase jsem začal pozorovat pozitivní změny na svém těle. Rozhodl jsem se dozvědět o cvičení a zdravotních zásadách více. Proto jsem vystudoval UK FTVS se zaměřením na fitness.

TJ: Je vidět, že to nebylo nějaké ledabylé rozhodnutí, když se Ti podařilo FTVS vystudovat. Vyznáváš nějakou filozofii, na které stavíš své cvičební programy a doporučení pro své klienty?

Cvičební programy sestavuji na základě zdravotní tělesné výchovy, jejíž prvky zařazuji do fitness tréninku. Preferuji cvičení s vlastním tělem doplněné o různé pomůcky, tak aby si klient nevšímal únavy, ale byl stále soustředěn na nové podněty.

TJ: To by mohlo řadu lidí zajímat. Snad se o tom zmíníš v některém z budoucích článků. Co Tě vůbec vedlo k přechodu na cvičení doma? Kde vidíš výhody cvičení doma oproti posilovně a co se Ti na tom líbí nejvíc?

Strávil jsem v posilovně mnoho let. Mám rád různorodost prostředí. Cvičení doma v kombinaci s přírodou mi dává stále nové podněty ke cvičení. Fitness centra nabízí spíše uměle vytvořené podmínky a stroje nenahradí zapojení svalů ve všech rovinách. Když posilujete s vlastním tělem a s různými balančními pomůckami, nepotřebujete fitness centrum. Venku je krásně, tak proč se zavírat do budovy, když si stejně nebo i lépe můžete zacvičit na čerstvém vzduchu.

TJ: Zajímavý, já to mám přesně naopak – začínal jsem cvičit doma a teď jsem se už docela zabydlel v posilovně. J Přesto ale využívám téměř stejné cviky co tehdy doma a strojům se vyhýbám obloukem. Máš nějaké speciální pomůcky či metody, na které nedáš dopustit, a vždy se setkají s úspěchem?

Ano, neřekl bych úplně speciální, ale snažím se o různé kombinace. Například spojení kardio-kickboxu se silovým tréninkem má velký úspěch. K dosažení nadmaximálního protažení s klienty provádíme asistovaný strečink s využitím post-izometrické relaxace. Další metodou je manuální rezistence, při které trenér klade odpor proti aktivovaným svalům cvičícího.

TJ: Tak to je určitě vítaným zpestřením každého tréninku. Je vidět, že uživatelům cviceni-doma.cz máš, co nabídnout. Můžeme se těšit v dohledné době na nějaký další článek?

V současné době připravuji článek pod názvem - “Praktické tipy na cestě za svými tréninkovými cíli“ a dále například “Metodický návod jak zvládnout první klik“.

TJ: Děkuji Ti za rozhovor a stejně jako čtenáři www.cviceni-doma.cz se budu těšit na další článek.

Pokud vás techniky a přístup Ondry Diviše zaujal, koukněte se na jeho stránky www.fitness-trenink-doma.cz.

Váš trenér online,
Tomáš Jehlička

Hodnocení: 4.0/5 (hlasováno: 49x)

pošli na vybrali.sme.sk

Přečteno: 28863x