Praktické tipy na cestě za svými tréninkovými cíli

Mnoho lidí chce cvičit, ale nemá na to čas. Chceme toho tolik stihnout, že nakonec nestíháme nic. To ovšem není nic nového. O čem se zde chceme bavit, je cesta, jak z nabitého dne ukrojit kousek času pro zdravý pohyb. Při promyšlení níže uvedených bodů, by i ten nejzaměstnanější manažer měl najít čas trochu si zatrénovat.

a) Zorganizujte si den.

Vymezte si časový fond v týdnu, který byste chtěli věnovat cvičení. Také si určete,jak daleko jste ochotni za cvičením dojíždět.

b) Berte v potaz vaše biorytmy.

Stanovte si denní dobu na cvičení. Když víte, že se po práci nepřinutíte, tak cvičte jednoduše ráno před ní.

c) Jděte za svými tréninkovými cíli.

Při vaší cestě doporučuji následující tipy:

1. Vyberte si pečlivě pohyb, který Vás baví.

Důkladně si analyzujte okolí, jaké aktivity nabízí. Klidně si odzkoušejte ukázkové hodiny, abyste se pak správně rozhodli. Výběr není dobré uspěchat. Buďte trpěliví a pozorní sami k sobě.

2. Vyberte si tréninkové prostředí.

Na okolí záleží a každý má jiné požadavky. Abyste u cvičení vydrželi, musíte se cítit dobře.

3. Konzultujte svůj trénink s odborníkem.

Stejně jako byste neměli šetřit na zdravých potravinách, nešetřete na dobrých radách. Začátek bývá nejtěžší, a pokud si nejste jisti, konzultujte svůj trénink a cíle s osobním trenérem.

4. Stanovte si reálný cíl v tréninku.

Reálný cíl znamená, že jej budete schopni dosáhnout. Tedy berte v potaz Vaše genetické dispozice. Zbavit se jich přirozeně úplně nejde.

5. Určete si postupné cíle.

Postupné cíle vedou k cíli hlavnímu. Měli by být jasně měřitelné, abyste měli objektivní kontrolu nad tréninkovými výsledky.

6. Vytvořte si tréninkový kalendář.

Pravidelně a účelně rozvržená pohybová činnost do celého týdne Vám usnadní rozhodování, jak strávíte volný čas. Co je psáno, to je dáno.

7. Stanovte si kontrolní období.

Určete si časové rozpětí, po kterém budete provádět objektivní měření. Doporučuji nejdéle každý měsíc.

8. Zvolte si měřitelné jednotky

Jen tak budete mít objektivní přehled, zda plníte postupné cíle a jdete správným směrem k dosažení cíle hlavního.

9. Vyberte si správného parťáka.

Když se Vám zrovna nechce, ale cvičení už máte domluvené se svým parťákem, určitě se nakonec rozhoupete a dobrý pocit ze sebe sama Vás nemine.

10. Nebojte se přidat.

Ve chvíli, kdy pro Vás bude cvičení jednoduché, přestane Vás bavit. Snažte se zvyšovat obtížnost, abyste cvičení tak tak zvládali.

11. Nebojte se změny.

Navštěvujete stále stejné místo. Po roce se už zaběhlé stereotypy můžou stát otravné. Nebojte se změnit prostředí. Zjistíte, že máte opět nové podněty a na únavu ze cvičení ani nemyslíte.

12. Když to nejde, nenuťte se.

Mohli byste si pohyb znechutit. Krátká pauza často prospěje a budete dosahovat lepších výsledků.

Doufám, že Vám mé náměty usnadní cestu k dosažení svých cílů. Přeji Vám hodně úspěchů. 

Mgr. Ondřej Diviš
Osobní trenér fitness
www.fitness-trenink-doma.cz
Specializuji se na osobní trénování fitness doma a v přírodě.

Hodnocení: 4.5/5 (hlasováno: 52x)

pošli na vybrali.sme.sk

Přečteno: 23386x