Zhubněte teď – úspěšně a bezpečně

Mnoho lidí, kteří se snaží zhubnout, není schopno vydržet delší dobu při některém z hubnoucích programů nebo takový program důsledně dodržovat. To vede samozřejmě k neúspěchu, výsledky se nedostavují a člověk se dostává do začarovaného kruhu. Nakonec začne být dotyčný neúspěchy frustrován a staví se skepticky ke všem dalším hubnoucím metodám. Pokud opravdu chcete shodit nadbytečná kila, musíte být dostatečně odhodláni dosáhnout svého cíle.

Správná a dostatečná motivace vám pomůže překonat fázi čekání na první výsledky. Jakmile se trvale zbavíte prvních pár kil, neusněte na vavřínech. To musí vaší snahu dále podpořit a s každým dalším kilem dolů by měla radost z úspěchů růst. Nenechte se proto ukolébat počátečním zdařilým pokrokem a pak zvolnit tempo. Jinými slovy – člověk začne dělat více a více výjimek v jídelníčku a vynechávat pravidelná cvičení. To celé nemůže skončit jinak, než nezdarem.

Pravděpodobně mnozí z vás vyzkoušeli řadu různých diet. Ale jíst méně, nemusí znamenat, že začnete hubnout. Spíše naopak. Tím, že začneme jíst méně, dáváme svému tělu impuls, aby se zásobovalo tuky. Dále tím značně zpomalujete svůj metabolismus. Mít pomalý metabolismus znamená mít i menší výdej energie (kilojoulů). Hubnutí funguje podle rovnice: příjem energie musí být menší než výdej. Když jíte méně a dlouhé hodiny pak hladovíte, máte menší příjem energie, ale zároveň i menší výdej, protože zpomalujete svůj metabolismus. Tudy cesta tedy nevede…

Pro bezpečné hubnutí především doporučuji jíst pravidelně, a to 5-6 jídel denně, nejlépe po 3 hodinách. Vyvarujte se smažených jídel, cukrovinek a jídel z fastfoodů. Tím omezíte příjem tuků, a tak výrazně snížíte svůj energetický příjem. Průběh hubnutí nakonec podpořte cvičením. Není nutné trávit hodiny v posilovně. Vyzkoušejte raději intervalový trénink, který vám zabere 20-30 minut. S pomocí tohoto tréninku nastartujete metabolismus na spalování tuků. Více o intervalovém tréninku se dozvíte v sekci Jak začít. Změňte své stravovací návyky, jezte pravidelně, omezte příjem tuků, dodržujte pitný režim a můžete sledovat změny.

Další důležitou věcí je jíst během dne menší porce, než jste zvyklý. Nemám na mysli nějakou dramatickou změnu, ale např. vynechejte po obědě dezert. Místo tří krajíců chleba ke svačině si dejte jen dva nebo plátek eidamu nahraďte šunkou. Pravidelně sledujte svou váhu, a pokud po týdnu zůstane stejná, ještě snižte svůj kalorický příjem. Dále se snažte jíst více ovoce a zeleniny. Nejlépe si dejte ke každému jídlu jablko, mrkev, broskev, rajče, papriku nebo jinou zeleninu či ovoce.

Hlavně nic neuspěchejte a hubněte postupně. Viděl jsem už řadu diet, které slibují, že zhubnete o pět kilo během jednoho týdne. To je samozřejmě možné, ale zhubnout více jak tři kila týdně je pro naše tělo velmi nezdravé. Nehledě na to, že se jedná o dočasné zhubnutí, protože ztracená kila jsou hlavně ve formě tekutin, které snadno získáte zpět.

Raději se řiďte těmito radami a výsledky se zaručeně dostaví. Na začátku zaznamenejte všechny možné údaje o svém těle, jako jsou míry v pase, přes hrudník, stehna a ruce, dále pak váhu (nejlépe po ránu). To vše můžete pohodlně zapsat do svého profilu na těchto stránkách. Po měsíci zkontrolujte, jak postupujete a jakých změn jste dosáhli. Tím, že máte své tělo denně na očích, jen těžko zpozorujete probíhající změny. Dosaženého výsledku si budete moci všimnout po dvou až třech měsících. To však záleží na poctivosti a důslednosti dodržování stravování a cvičení.

 

Přeji hodně úspěchů a vytrvejte ve svém snažení.

Váš online trenér, Tomáš Jehlička

Hodnocení: 4.7/5 (hlasováno: 122x)

pošli na vybrali.sme.sk

Přečteno: 23351x