Stránka 1 z 3

Suzukiho strečink a následná bolest v zádech

PříspěvekNapsal: pon 19. pro 2011 20:01:16
od Kubasda96
Mám takový problém, před necelým týdnem jsem začal každej den vždy k večeru tento strečink.
Suzukiho strečink.jpg
Suzukiho strečink.jpg (64.48 KiB) Zobrazeno 19649 krát
Hodně cviků z tohoto ani neudělám a proto je vynechávám. Tož tohle je první dotaz - Má cenu dělat cviky které nedám ani náhodou, nebo se o ně aspoň nějak pokusit? A druhý dotaz. Pokaždé mě po té první řadě cviků bolí záda, nevím čím to. Myslel jsem že po protahování by mě nic bolet nemělo.. :? Díky za reakce.

Re: Suzukiho strečink a následná bolest v zádech

PříspěvekNapsal: úte 20. pro 2011 8:27:05
od eQ'
Co je zatuhlé, to bolí. No vynechávat by se určitě neměli, z nějakého důvodu tam jsou.

Protahuješ zahřáté svalstvo nebo jen tak lážo plážo si řekneš, že se tedka protáhneš?

Je o monoho více systémů lepších na protahování než je Suzukiho.

Re: Suzukiho strečink a následná bolest v zádech

PříspěvekNapsal: úte 20. pro 2011 9:51:18
od Zapdox
eQ můžeš být konkrétnější? :-)

jinak určitě se o ty cviky pokus. Já suzukiho strečink dělám také a také se do některých poloh nedostanu. I přes to je ale zkouším a už po nějaké době vidím pokrok. Zrovna včera jsem se po tréninku protahoval asi 40 minut a hodně mi to pomáhá. Normálně jsem strašně zatuhlej takže strečink potřebuju jako sůl. Už mě totiž začalo štvát že se nedostanu do nějakých základních poloh...

Re: Suzukiho strečink a následná bolest v zádech

PříspěvekNapsal: úte 20. pro 2011 14:23:08
od Laurisek
Je to dobrej stečink,taky ho dělám,ale taky se přiznám,že některé cviky vynechávám,tak příště se o ně pokusím.Ale určitě je dobrý se protahovat,toto konkrétně vidím,když chodím u nás s holkama cvičit,že ony sou ztuhlý jak poleno.

Re: Suzukiho strečink a následná bolest v zádech

PříspěvekNapsal: úte 20. pro 2011 15:30:14
od eQ'
Já už si to přesně nepamatuji. Řešili jsme to na nějakém fóru s bojovým uměním. Vyjadřovali se k němu tak, že ze začátku sice pomůže a lidé se do toho rozštěpu (např.) dostanou ale dlouhodobě to už je spíše k ničemu. Většina účastníků té diskuze radila aby si člověk našel něco jiného, těch systémů v dnešní době je spousta a třeba taková jóga také není k zahození (záleží hodně na učiteli).

Výběr z jednoho fóra:
"Suzukiho systém strečingu mi príde neskutočne... zbytočný a dlhý. Kým by som odcvičil takú sériu cvikov, tak ubehne snáď aj hodina. 70% tých cvikov sa opakuje v rôznych variáciách.
Tie videá čo sem dali chalani sú fajn - podľa nich sa už dá niečo robiť.
Súhlasím s názorom, že najprv rozcvičiť každú nohu zvlášť a potom obidve dokopy, tak to robím aj ja.
Vybral som pár cvikov z toho suzukiho strečingu, ktoré sa ti ako začiatočníkovi podľa mňa najviac hodia (číslujem od prvého riadku zľava do prava):
1, 24, 4, 9, 8, 14, 28, 27, 12
V takom poradí, ako som napísal."

"V Suzukiho strečingovom systéme je niečo na preťahovanie chrbta a brušného svalstva, ale tie cviky mi prídu neefektívne."

"Na príklad uvádzam svoje zostavy:

Hlava:
-klasické krúženie hlavou, žiadne násilné vykrúcanie rukami (je to proti prírode:D)

Ruky:
-rozcvičenie zápästí a predlaktí krúžením
-rozpažovanie rúk
-krúženie dopredu
-krúženie dozadu
-krúženie striedavo na každú ruku asynchrónne (ruky sa točia zrkadlovo)
-krúženie ramenami
-naťahovanie pákami (to je extrém - špecializovaný strečing proti pákam - najmä z aikida )
-naťahovanie ramien
-naťahovanie tricepsu
Z každého zhruba desať opakovaní (10 krúžení, 10 pérovaní, 10 sekúnd...). Vyzerá to, že je toho veľa, ale treba si uvedomiť, že je všetko robené švihovo, od jedného cviku priamo k druhému. Dokopy cca 3-5 min.

Trup:
-vytáčanie do strán
-vytáčanie do strán v predklone
-predklon s rukami za chrbtom (váha vystretých rúk naťahuje ramenné a chrbtové svalstvo)
- záklon s rukami vystretým hore (váha vystretých rúk naklonených dozadu nažahuje ramenné a bručné svalstvo, výborný cvik na zvýšenie pružnosti krížového svalstva) - tento cvik inak vyzerá trochu komicky:D
-dotýkanie sa špičiek
-statický cvik - rukami sa chytím členkov a pritiahnem hlavu ku kolenám (resp. keď niekto nevie, snaží sa - péruje (kmitá))
-vytáčanie do strán
-neviem ako sa to volá, tak popíšem - prepletiem prsty, ruky vystriem spojené nad hlavu a zohnem trup do strany - naťahuje to perfektne šikmé brušné svalstvo - vynikajúce pre gymnastov a thai boxerov). Je to statický cvik. Najprv na jednu, potom na druhú stranu.
- mostík rozkročmo
-hlava ku kolenám
-mostík zkročmo
-hlava ku kolenám
-mostík na jednej nohe
-hlava ku kolenám
Keď neviete urobiť mostík, stačí si ľahnúť na zem a urobiť ho tak. Tie variácie (skročmo, na jednej nohe - to je len bonus - dobré je striedať to s predkláňaním, vybičujete svaly a dokonale ich pretiahnete - neodporúčam, ak ste pred tým obedovali:D)
Dôležitá poznámka - okrem vytáčanie a statických sú všetky cviky dynamické - kmitové.

Nohy:
Cviky z obrázkov Suzukiho v takom poradí, ako som ich popísal, ale s tým rozdielom, že niektoré obmieňam.
Pri rozštepe sa otáčam do šnúry - dobre to šponuje šľachy - ako keď žmýkate uterák - vynikajúci cvik.
Všetky tie cviky robím dynamicky (až na rozštep a šnúru - tam nie je čo) - kmitám v nich. Tak sa podľa mňa oveľa efektívnejšie posúva prah natiahnutia a s tým aj bolesti."

Re: Suzukiho strečink a následná bolest v zádech

PříspěvekNapsal: úte 20. pro 2011 17:08:48
od Larry-50
Taková moje zkušenost. Protože jsem všechno zvylý dělat na sílu, i to moje protahování, by mělo násilný charakter.
Jasno mě do toho vnesla zkušená fyzioterapeutka. Která mi vždycky říkala, jen do příjemného pocitu :) . tedy žádné sebe lámání. Stačí někdy velice málo. I to kroužení hlavou, může mít násilný charakter. Přitom stačí si lehnout, dát si pod trapéz srolovaný ručník,a nechat krk v uvolněném stavu v této nižší poloze. Ale podrobněji by vás s tím seznámil odborník.

Re: Suzukiho strečink a následná bolest v zádech

PříspěvekNapsal: úte 20. pro 2011 22:06:32
od Kubasda96
No takže mám radši dělat to co mi popsal eQ a nebo zůstat u toho co dělám? :? Jinak před tím protahováním se trochu zahřeju, třeba různě poskakuju a kroužím rukama a tak, prostě cviky jak na rozcvičce ve škole :D

Re: Suzukiho strečink a následná bolest v zádech

PříspěvekNapsal: úte 20. pro 2011 22:11:38
od eQ'
Nechceš zkusit jógu?

Re: Suzukiho strečink a následná bolest v zádech

PříspěvekNapsal: úte 20. pro 2011 22:43:42
od Kubasda96
No pokud to jde pohodlně cvičit i doma a není to moc časově náročný tak bych si asi mohl o tom něco přečíst.

Re: Suzukiho strečink a následná bolest v zádech

PříspěvekNapsal: úte 20. pro 2011 23:01:13
od Larry-50
To víš, že to jde uvolnit tělo doma. Ale určitě to nemá podobu rozcvičky ve škole. Ta má tělo připravit na zátěž. A ty chceš tělo uvolnit. Podívej, já myslím že se to sám nenaučíš. Nejde jen o nějaký pohyb, jde o přesný pohyb a umět to cítit, kdy protahuju a kdy už přetahuju.