Vhodnost současného jídelníčku

Co jíst pro dosažení nejlepších výsledků, se dozvíte zde.

Vhodnost současného jídelníčku

Příspěvekod DeathCoil » čtv 10. led 2013 21:42:57

Chtěl bych se zde zeptat lidí, co tomu rozumí - časem (od prasácké stravy před pár lety stylu štangle salámu a dvě klobásy k tomu) jsem si vypiloval svůj jídelníček, aby vyhovoval mému dennímu rytmu a našel jsem si věci, co mi chutnají. Pár rad jsem do sebe vstřebal a výsledkem je toto:

6:00 1 balíček bebe dobré ráno čokoládové -30% cukru (4,7g bílkoviny, 32g sacharidy, 8g tuky)
7:30 1 jihočeský jogurt ( 10g bílkoviny, 20g sacharidy, 6g tuky)
9:00 1-2 krajíce Mestemacher chleba (4,5g bílkoviny, 23,3g sacharidy, 3g tuky, 6,9g vlákniny / krajíc), šunka/sýr/tuňák
12:00 oběd (co zrovna je, smažené věci se snažím nebrat)
15:00 2 krajíce Mestemacher chleba (4,5g bílkoviny, 23,3g sacharidy, 3g tuky, 6,9g vlákniny / krajíc), šunka/sýr/tuňák + 1ks ovoce
16:30 tvaroh+25g granko+17g cukru (poslední dobou už vynechávám)
18:00 2 krajíce Mestemacher chleba (4,5g bílkoviny, 23,3g sacharidy, 3g tuky, 6,9g vlákniny / krajíc), šunka/sýr/tuňák nebo těstoviny+lehká omáčka z rajčat a šunky

Sladké běžně nejím (jen na nastartování to bebe a jinak ovoce).

Denně mi to vychází v průměru odhadem 60g bílkovin,250g sacharidů,45g tuků a kolem 40g vlákniny.
Dneska jsem se tady dozvěděl, že sacharidy z večeře nejsou dobrý (že mě to nenapadlo dřív), ale nevim čim je nahradit. Dělat salát s masem každý den je poměrně náročný jak na čas, tak na sehnání potravin (do nejbližšího marketu to je 15km, abych si mohl dojít třeba ve středu pro čerstvé). Mým cílem není nabírání váhy nebo redukce váhy, ale jíst zdravě a nenabírat tuky. Do toho každý den lehce cvičím (kliky ,shyby, skrčovačky různě během dne) + občas si dám do těla víc (cviky s vlastním tělem, oblíbené lano), 3x měsíčně si jdu zaplavat (přes zimu místo běhání, kdy běhám 2x týdně), ale nedaří se mi vyřešit břicho, které se brání přeměně, hlavně jeho spodní část i přes jeho cvičení odolává, tak jsem si řekl, že to bude asi v jídelníčku.
Měřím 170cm a váha 63kg ve 22 letech, aletický typ postavy.

Tukům se cíleně vyhýbám, protože přes oběd jich do sebe dostanu víc (takže si doplnim svůj limit), ale konzumuji poměrně hodně sacharidů. Není mi jasné, čím je ale nahradit, chleba (jako hlavní složka jídla) obsahuje hodně vlákniny, kterou bych jinak nedostal, ale zvyšuje to dost celkový počet sacharidů.

Pročítal jsem si tady diskuze, ale napadá mě jen dělat si hodně masa (zdroj bílkovin), ale jako příloha jsou zase sacharidy.

Postrčil by mě někdo prosím, abych věděl, co dělám blbě a jestli to dělám moc blbě?
Moc děkuji za případné rady. :)
DeathCoil
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř 23. čer 2010 23:05:30

Re: Vhodnost současného jídelníčku

Příspěvekod okmijnun » pát 11. led 2013 16:21:20

ale nedaří se mi vyřešit břicho, které se brání přeměně, hlavně jeho spodní část i přes jeho cvičení odolává, tak jsem si řekl, že to bude asi v jídelníčku.
Takže se nechces jen udrzovat, ale hubnout tim padem. Jo, je to v jidelnicku. I kdyz budes mit brisaky jak balvany, tak pod vrstvou sadla zaniknou. Dalsi vec je, jestli mas tzv. "co rysovat". Ale to musis posoudit sam... Byt tebou bych se tak uzkostlive nebal sacharidu, a dost bych pridal na bilkovinach. Napr. tvoje snidane:Bebe dobre rano? samej rychlej cukr a stejne to poradne nezasyti. Misto toho si dej treba ovesny vlocky s mlikem(+par rozinek, orechu). Obed, jak to tak ctu, asi nemas moznost ovlivnit... No a v tom tvym jidelnicku nevidim normalni veceri. Tzn. maso, naka priloha(v tvym pripade, pokud chces hubnout, tak mensi) a zelenina(taky se hodi pri hubnuti). Ty svaciny jsou myslim ok.(Pokud teda ten Mestermacher chleba je nakej celozrnnej.) Ten tvuj odpoledni tvaroh bych zaradil po veceri pred spanim. Ale, jak sam pises, bych do nej uz nedaval zadnej cukr. Granko taky neni zrovna ideal, ale chapu ze samotnej je tvaroh prakticky nepozretelnej.(Vyresilo by to dochuceni lzickou proteinaku, ale ten si nejspis kupovat nebudes, kdyz tvuj cil neni dalekosahlejsi, nez udrzovat se.(Pokud si ale nakej typek ala Schwarzenegger a chces si udrzovat postavu bez proteinaku, tak se omlouvam, a jen tise zavidim :D ))
okmijnun
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon 14. bře 2011 21:20:40

Re: Vhodnost současného jídelníčku

Příspěvekod DeathCoil » pát 11. led 2013 19:02:05

Nejde mi o hubnutí, ale spíš o to, jestli nemam špatnou skladbu jídla (což jak píšeš, zvýšit proteiny, takže konzumovat maso) a díky tomu nenamakám spodek břicha (kterej mi jako jedinnej na postavě vadí).

Snídani jsem zvolil takovou kvůli tomu, abych cukrem nastartoval organismus po ránu (a protože normální varianta byla moc sladká, kupuju se sníženym obsahem cukru - porovnal jsem obě balení podle složení a hodnot a opravdu je to cca 30% dolů).

Chleba je celozrnnej, se slunečnicovejma semínkama (mimochodem, v Tescu maj akci 500g tohodle za 25kč).

Granko má podle složení 80% cukru a 20% kakaa, složení mýho tvarohovýho mixu jsem bral podle termixu.

Svůj cíl jsem tak nějak splnil - zvedat svoji váhu na bench, uběhnout 3km za 12 minut a v pohodě udělat 15 shybů. Nejedu ani na brutální sílu, ani na brutální vzhled, proto bych chtěl mit vyváženej jídelníček a udělám teda ty úpravy, moc dík :)

Přikládám fotku, jako arnold určitě ne. To břicho je prostě divný. Co se týče postavy, chtěl jsem kompromis mezi obratností a objemem - aby se dalo dobře běhat a měl jsem i přiměřenou sílu.
Přílohy
to.jpg
Takhle nějak to vypadá, když se pár klikama "napumpuju"
to.jpg (35.72 KiB) Zobrazeno 6215 krát
DeathCoil
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř 23. čer 2010 23:05:30

Re: Vhodnost současného jídelníčku

Příspěvekod chiquitara » pát 11. led 2013 20:17:30

A nezajídá se ti ten chleba??? Já ho třeba miluji, zrovna i tu značku,ale mít ho několikrát za den a denně??? :(
Výborné jsou i tyto věci-přílohy: pohanka, quinoa, celozrnné těstoviny, mungo(nechat naklíčit).
Taky luštěniny s vajíčkem jsou výživově ok. Mléčné výrobky (cottage, tvarůžky..), vajíčka, seiten special,tofu atd....
Nemusí to být striktně čerstvý salát. Stačí s masem na pánvi poválet zeleninu (cuketa,cibule, paprika,čínské zelí....)
K večeři je možné i ryby-losos, okoun, treska nejenom tuňák. Ořechy jsou taky zdroj zdravých tuků.

Jinak uběhnout za 12min 3km je mi povědomé. :lol: :lol:
Uživatelský avatar
chiquitara
 
Příspěvky: 2357
Registrován: pát 10. srp 2012 20:30:50

Re: Vhodnost současného jídelníčku

Příspěvekod DeathCoil » pát 11. led 2013 22:41:05

Zkušel jsem několik druhů chleba - z Kauflandu, z Penny Marketu, apod. a nejvíc jsem byl spokojenej s timhletim. Pokud máš udržet nějakou stravu, musí ti chutnat. A tenhle chleba mi opravdu chutná. Jsem fixovanej na slunečnicový semínka, mam to už od školky :lol:

Vejce si taky občas koupim, jen tak na tvrdo s chlebem. Každopádně budu muset dodat víc zeleniny a masa (dělat z toho večeře, tak každej druhej den)

Vojsko vede :)
DeathCoil
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř 23. čer 2010 23:05:30

Re: Vhodnost současného jídelníčku

Příspěvekod chiquitara » pát 11. led 2013 23:42:43

Vajec není třeba se bát. Klidně denně. ;)

S tou zeleninou je to teď bídné. Cuketa za 70Kč/kg, ledový salát 30Kč/ks......... :evil:
Uživatelský avatar
chiquitara
 
Příspěvky: 2357
Registrován: pát 10. srp 2012 20:30:50

Re: Vhodnost současného jídelníčku

Příspěvekod DeathCoil » sob 12. led 2013 0:39:52

Budu si muset vymyslet nějaký "prázdný" potraviny plný vody, co maj vitamíny...mam rád pasírovaný rajčata, ty jsou "levný" furt a do těstovin s masem ideál.

Tenhle tejden jsem jich měl 8, tak jsem do sebe něco dostal. Vyhovuje mi pravidelnost, takže když je zařadim do jídelníčku, budu je mit furt. Ničeho se jen tak nepřejim, protože jim jen věci, co mi chutnaj :)

Dám to všechno dohromady. Víc zeleniny a jíst maso (předpokládám, že kuřecí/vepřový libový nebo nějaký jiný?).
DeathCoil
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř 23. čer 2010 23:05:30

Re: Vhodnost současného jídelníčku

Příspěvekod chiquitara » sob 12. led 2013 1:26:22

Vepřové se snažím jíst méně. Hovězí je lepší!!! Krůtí maso by mělo být lepší než kuřecí. Ryby!!

Tělo by mělo mít pestrost. Aspoň v jeden den. Snažím se nejíst to co mám na oběd i večer. Když tak si to dám další den zase na oběd. Určitě nevynechávej luštěniny.
Uživatelský avatar
chiquitara
 
Příspěvky: 2357
Registrován: pát 10. srp 2012 20:30:50

Re: Vhodnost současného jídelníčku

Příspěvekod DeathCoil » sob 12. led 2013 12:28:13

Z ryb mam tuňáka nebo ještě nějaký uzený filety si dám.

Hovězí maso jsem dělal jednou a bylo strašně suchý, tak mě to odradilo, ale zkusim to znovu, snad to bude lepší (hodim to do omáčky a bude). Vyměnim kuřecí za krůtí. A s těma luštěninama, oni mi nechutnaj, to je ten problém. Když udělám mix zeleniny a přihodim tam fazolky, tak se to ztratí.

Děkuju za rady, teď už to snad bude lepší. :)
DeathCoil
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř 23. čer 2010 23:05:30

Re: Vhodnost současného jídelníčku

Příspěvekod chiquitara » sob 12. led 2013 13:14:41

Nemusíš měnit kuřecí, stačí střídat, kuřecí, krůtí, vepřové, hovězí......

Hovězí maso-jak jsi to dělal? Nejjednodušší je koupit si hovězí mleté (vyber si s míň procenty tuku), osmahneš cibulku, přidáš to maso, osmahneš, přidáš konzervu krájených rajčat (když bude ochucená s bazalkou a oregánem, tak líp, nemusíš to pak dochucovat) (třeba trošku česneku, sůl..), a máš salsu na těstoviny.
To samé hovězí jde udělat jako karbenátek....
My si jednou za měsíc děláme tatarák.

S hovězím je problém. Minulý týden jsem kupovala zadní v Albertu a v životě jsem neměla lepší hovězí maso. Si myslím, že je to o náhodě.

Losos je taky fajn. Cenově se dá sehnat za 25Kč 100g. Hodíš na pánev bez tuku a pomalu restuješ. Myslím,že je zdravější než uzené ryby.
Uživatelský avatar
chiquitara
 
Příspěvky: 2357
Registrován: pát 10. srp 2012 20:30:50

Další

Zpět na Výživa

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků

cron